AcasăBucureștiul vechiFabrica de trăsuri Rieber

Fabrica de trăsuri Rieber

La întrepătrunderea dintre cartierele evreiesc și armenesc, pe str. Romulus nr. 17, se află o clădire lesne de observat prin impozanța stilului ei arhitectural. Te poate duce cu gândul la Gare du Nord din Paris, dar ceva mult mai intim și ascuns, care îți stârnește numaidecât curiozitatea. Clădirea este legată printr-o poartă și un pod de o altă construcție care, juxtapusă, devine parte dintr-un ansamblu atipic în zonă.

-

Clădirea din stânga are influenție neogotice bizantine și este asemănătoare din punct de vedere arhitectural cu clădirea care adăpostește Caru` cu Bere; renumitul restaurant din centrul capitalei. Se spune că arhitectul acestei clădiri aflate pe str. Romulus, Siegfrid Kofczinsky, este cel care a proiectat clădirea restaurantului de însemnată importanță turistică.

Ceva tot gara această miniatură a gării franceze; și-anume trăsurile și ulterior automobilele de lux ale lui H. I. Rieber. Prima clădire era locuința acestuia, iar cea de-a doua fabrica de carosabile. Cele două clădiri au reprezentat proprietatea și afacerea lui Herman Rieber, unul dintre cei mai importanți oameni din industria și comerțul de automobile din România de la început de secol XX și până la începutul perioadei comuniste. Născut în 1870, a făcut parte din a treia generație de carosieri de lux din familia sa, fiind președintele asociației anonime Rieber S.A.R. Înființată în 1937, firma a preluat activitatea Atelierului de fierărie Rieber din 1867 și care și-a extins activitatea după 1906.

Lasă un răspuns

- Advertisment -

Must Read

Descoperă mai multe la Bucureșteanul ⓜ mapamond media

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura